Viser 1–18 af 46 resultater

  • Dialægt – Teenageren – A5

  • Dialægt – 20erne – A5

  • Dialægt – 30erne – A5

  • Dialægt – 40erne – A5

  • Dialægt – 50erne – A5

  • Dialægt – 60erne – A5

  • Dialægt – Farfar – A5

  • Dialægt – Farmor – A5

  • Dialægt – Morfar – A5

  • Dialægt – Mormor – A5

  • Dialægt – Moren – A5

  • Dialægt – Faren – A5

  • Dialægt – Broren – A5

  • Dialægt – Søsteren – A5

  • Dialægt – Madøret – A5

  • Dialægt – Kage-elskeren – A5

  • Dialægt – kaffe-elskeren – A5

  • Dialægt – Øl-elskeren – A5

I 2019 blev begge firmaer til ét. De havde begge deltaget i fjerde sæson af “Løvens Hule” på DR1. Her lykkedes det at få en investering med hjem fra både Jesper Buch og Jan Lehrmann. Men det hele startede jo noget før, tilbage i 2015/2016.

Hos Dialægt's to grundlæggere, som begge har en kandidatgrad i astrofysik fra Aarhus Universitet, lå det helle ikke umiddelbart i kortene, at de skulle starte en plakatforretning. Det var først og fremmest en brændende træng til iværksætteri og ønsket om at skabe noget helt fra bunden og se det vokse sig stort, som drev værket. Mange forskellige idéer blev vendt, indtil valget i efteråret 2015 faldt på en plakatvirksomhed med udgangspunkt i humor, selvironi og de danske dialekter – Dialægt var dermed en realitet.

Hos Citatplakat opstod idéen tilfældigt over en øl eller var det to, i en vennegruppe. I det gode selskab, fik den ikke for lidt med åndssvage referencer, til sjove og genkendelige citater. Efter lidt flere øl gik der sport i at fyre flest catchphrases af. Med en stor tom væg i samme lokale opstod spørgsmålet, hvorfor ikke komme disse gyldne citater på plakater. Plakater som kunne sprede glæde ved de unægteligt sjove linjer.

Meget er sket siden, i dag er Dialægt og Citatplakat en virksomhed med adskillige medarbejdere. De har egen webshop, stort landsdækkende forhandlernetværk og en omsætning i millionklassen – og plakaterne, de giver stadig et kæmpe smil på læben.