Citatplakat
Hos Citatplakat opstod idéen tilfældigt over en øl eller var det to, i en vennegruppe. I det gode selskab, fik den ikke for lidt med åndssvage referencer, til sjove og genkendelige citater. Efter lidt flere øl gik der sport i at fyre flest catchphrases af. Med en stor tom væg i samme lokale opstod spørgsmålet, hvorfor ikke komme disse gyldne citater på plakater. Plakater som kunne sprede glæde ved de unægteligt sjove linjer.
-
Citatplakat Hipd A5 kort – Glædelig Jul
20 DKK Tilføj til kurv -
Citatplakat Hipd A5 kort – Godt nytår
20 DKK Tilføj til kurv -
Citatplakat Hipd A5 kort – Snaps
20 DKK Tilføj til kurv -
Citatplakat Hipd A5 kort – Wine
50 DKK Tilføj til kurv -
Citatplakat Hipd A5 kort – Elgske
50 DKK Tilføj til kurv -
Citatplakat Hipd A5 kort – Cherrysh
50 DKK Tilføj til kurv -
Citatplakat Hipd A5 kort – Friendship
50 DKK Tilføj til kurv -
Citatplakat Hipd A5 kort – Wuff
50 DKK Tilføj til kurv -
Citatplakat Hipd A5 kort – Tomatoes
50 DKK Tilføj til kurv -
Citatplakat Hipd A5 kort – Ginious
50 DKK Tilføj til kurv -
Citatplakat Hipd A5 kort – Bee
50 DKK Tilføj til kurv -
Citatplakat Hipd A5 kort – Kagerlighed
50 DKK Tilføj til kurv -
Citatplakat Hipd A5 kort – Amokka
50 DKK Tilføj til kurv -
Citatplakat Hipd A5 kort – Mummy
50 DKK Tilføj til kurv -
Citatplakat Hipd A5 kort – Frogget
50 DKK Tilføj til kurv -
Citatplakat Hipd A5 kort – Speshell
50 DKK Tilføj til kurv -
Citatplakat Hipd A5 kort – Tanken
50 DKK Tilføj til kurv -
Citatplakat Hipd A5 kort – Lam
50 DKK Tilføj til kurv
I 2019 blev begge firmaer til ét. De havde begge deltaget i fjerde sæson af “Løvens Hule” på DR1. Her lykkedes det at få en investering med hjem fra både Jesper Buch og Jan Lehrmann. Men det hele startede jo noget før, tilbage i 2015/2016.
Hos Citatplakat opstod idéen tilfældigt over en øl eller var det to, i en vennegruppe. I det gode selskab, fik den ikke for lidt med åndssvage referencer, til sjove og genkendelige citater. Efter lidt flere øl gik der sport i at fyre flest catchphrases af. Med en stor tom væg i samme lokale opstod spørgsmålet, hvorfor ikke komme disse gyldne citater på plakater. Plakater som kunne sprede glæde ved de unægteligt sjove linjer.
Hos Dialægt's to grundlæggere, som begge har en kandidatgrad i astrofysik fra Aarhus Universitet, lå det helle ikke umiddelbart i kortene, at de skulle starte en plakatforretning. Det var først og fremmest en brændende træng til iværksætteri og ønsket om at skabe noget helt fra bunden og se det vokse sig stort, som drev værket. Mange forskellige idéer blev vendt, indtil valget i efteråret 2015 faldt på en plakatvirksomhed med udgangspunkt i humor, selvironi og de danske dialekter – Dialægt var dermed en realitet.
Meget er sket siden, i dag er Dialægt og Citatplakat en virksomhed med adskillige medarbejdere. De har egen webshop, stort landsdækkende forhandlernetværk og en omsætning i millionklassen – og plakaterne, de giver stadig et kæmpe smil på læben.